Smer Debeljak-Skoberne

I
Ciril Debeljak in Skoberne (PV 53/443om.).

Ocena in čas plezanja nista znana.

Dostop: Od votline pod Križevnikom desno, kot pri Smeri vzhajajočega sonca (27) v Križevniku, do velike grape pod Krejdo. Navzgor do gozda in desno za grebenom navzdol pod peto glavo. 1.30 h. Krajši dostop je s planine Ravne (glej dostop pri uvodu za Križevnik). V tem primeru se spustimo z roba stene kot pri sestopu pri Smeri vzhajajočega sonca (27), prav tako do gozda. Dalje kot po prejšnjem dostopu. Direktno iz Robanovega kota je možno dostopiti tudi po enem od plazov (grap), na primer po Brezovčkem, katerega levi del nas pripelje naravnost pod tretjo glavo.

Sestop: Levo ob robu stene do grape. Dalje kot pri sestopu pri Smeri vzhajajočega sonca (27) v Križevniku. Najprej se spustimo na sedlo med Križevnikom in peto glavo Poljskih devic, poraščeno z macesni. S sedla med ruševjem v desno navzdol po strmem grabnu ob rdeči krušljivi steni. V spodnjem delu pred gladkimi ploščami v desno na rob, poraščen z macesni. Po njem navzdol do zadnjega macesna. Sledi spust z vrvjo do vznožja stene. Dalje v levo do votline kot pri dostopu. 2 h. Če smo dostopili s planine Ravne, gremo v smeri dostopa. 1. h.

Vstop v vpadnici porasle glave. Poševno proti levi navzgor po slojevitem pobočju kota. Tukaj proti desni navzgor po prehodih v lažji svet. Navzgor proti levi do kota. Po ploščah in po razčlembah ob kotu navzgor do poraščene police. Še naprej navzgor na gredino, nato po razbitem svetu na vrh nekakšne glave. Desno v kot in po prehodih na rob stene.