Kogel-jugovzhodna stena

Jugovzhodna stena Kogla je na najvišjem mestu visoka le 250 m, a je kljub relativno dolgemu dostopu ena najbolj obiskanih sten v Kamniških in Savinjskih Alpah. Priljubljenost te stene gre pripisati lepim smerem, dobri skali, predvsem pa temu, da v času koledarske zime nima pravih zimskih razmer. To pomeni, da lahko nemalokrat že pozimi v visokogorju plezamo v letnih razmerah. Pod steno (blizu vstopa v Tržaško smer) je prostor za bivakiranje, a ne za več kot 6 ljudi. Dostop poteka po poti čez Trato, sestop pa čez Gamsov skret.

Dostop

Dostop čez Trato: Od Doma v Kamniški Bistrici po markirani poti proti Kokrskemu sedlu do spodnje postaje tovorne žičnice. (45 min, do sem lahko tudi z avtomobilom). Še naprej po cesti do Konca in dalje na sever po kolovozu v gozd. Navzgor v ključih po stezi ter desno preko Malega Hudega grabna v Trato. Navzgor do melišča in dalje po njem pod prehod med jugovzhodno steno Kogla in jugozahodnim pobočjem Velikega grebena, 1.45 h, (desno vstop v smeri 1 do 6 v Velikem Grebenu, levo dostop pod jugovzhodno steno Kogla, 15 min). Nadaljevanje poti nam služi za sestop s Kogla ali za dostop do smeri nad Velikimi Podi (Veliki Greben, jugozahodna stena). Naprej po ozkem žlebu do skalnega skoka (zavarovani lovski prehod – zelo zahtevna neoznačena pot). Čezenj in po levi strani travnate grape po stezi navzgor do markirane poti na Velikih Podih, še 30 min. (skupaj 3 h). Poleti moramo biti na poti zaradi kač zelo previdni.

Sestop

Razen opisanega dostopa po Gamsovem skretu obstajata še dve možnosti sestopa:

• a) ob robu stene navzdol iskaje prehodov med rušjem do poševne plošče v skrajno desnem (vzhodnem) delu stene. Po njej, nato spust po vrvi približno 20 m do vznožja stene. Še malo bolj desno (vzhodno) je travnata gredina. Po njej ob steni dol, čez navpičen prag (3 m) na ožjo gredino in po njej do vznožja stene.
  • b) po smeri Amonit in ob njej so pripravljena sidrišča za spust po vrvi. Potrebujemo dve 50 m dolgi vrvi. Začetek spusta je desno od strehe, gledano po smeri navzgor (glej shemo smeri).