Ute – severozahodna stena

Še pred desetimi leti večina alpinistov ni vedela kje so Ute. Severozahodna stena Ut je “zgrajena” iz čvrste kamnine, ki nudi plezalcem veliko užitka. Danes je v tej privlačni stenici več kot deset smeri. Prav posebej lahkih ni. V lažjih smereh v levem delu stene lahko kline pogosto nadomestimo s skalnimi ušesi.

Dostop

1. Iz Logarske doline do koče na Klemenči Jami. 45 min. Dalje po poti proti Strelovcu do skalnate grapice, ki prihaja izpod stene. Po in ob grapici navzgor pod steno. 1h, skupaj 1.45h.
  2. Z avtomobilom po cesti Robanovega kota (prehod možen le z Robanovim dovoljenjem) mimo Vršnika in Kneza pod Icmankovo planino (10 km). Od tam do sedla med Strelovcem in Utami (40 min). Desno po poti proti Klemenči Jami do lesenega korita za napajanje živine. Še malo navzdol po poti in levo navzgor proti steni (20 min, skupaj 1h).

Sestop

Sestop za smeri v levem delu stene (od 1 do 8):

Najhitrejša možnost:

1. Levo po grebenu in ob njem do z rušjem poraščene grape, ki se spušča na severozahodno stran (10 min). Po njej navzdol (v spodnjem delu po rušju) s tendenco proti levi do vznožja stene. Poševno desno navzdol po travi 100 m in dalje v smeri dostopa (po in ob skalnati grapici) navzdol na markirano pot (45 min).

Romantična, orientacijsko zahtevnejša možnost:

2. Z roba stene desno po grebenu 100 m in na drugo stran (jugovzhodno pobočje) desno navzdol proti grapi (slabo vidna steza). Navzdol na stezo in o njej do pastirskega zavetišča pod previsno steno. Levo po stezi (ki se kmalu izgubi) in levo držeč se pobočja. Po grapici navzdol, levo čez kratko gladko ploščo (II) in 50 m po gozdičku navzdol. Še malo navzdol pod velik skalnat stolp. Po stezi navzgor do sedelca za stolpom in levo do večjega travnatega sedla. Po stezi desno navzdol do stika z markirano potjo na Klemenčo Jamo, tik pod sedlo med Strelovcem in Utami (45 min). Glej shemo 1.

Sestop za smeri v desnem delu stene (od 9 do 12):

Sestop je težko najti, ker nekaj časa ni nobene poti in se prebijamo po visokem rušju.

Desno po gamsji stezi do prve grape. Po njej navzdol do klina. Spust po vrvi in desno pod steno. Navzdol na pot in po njej na Klemenčo Jamo. 1 h.