Vežica – severozahodna stena

Jugozahodni del planote Vršičev se strmo spušča do Šraj peskov z gladkimi ploščami ostenja Vežice. Pravzaprav je samo nadaljevanje severozahodne in zahodne stene Vršičev, le da je tu stena bolj monolitna, višja in strmejša. Zanjo so značilne gladke plošče in relativno majhna krušljivost.

V skrajnem levem delu sta prva plezala Pavle Kemperle in Bine Benkovič maja 1938, še bolj levo jeseni istega leta Vlasto Kopač in Karl Tarter. Nato je stena samevala do leta 1966, ko sta junija v osrednjem delu Barbka in Peter Ščetinin preplezala Akademsko smer. Tudi po tem, ko je Pollak z Vidom Grilcem preplezal smer Geršak-Grčar, je stena bolj ali manj samevala. Šele, ko sta Kosec in Pollak preplezala tri spominske smeri in o njih posnela tudi filmček, je stena postajala vse popularnejša, tako da je sedaj v njej preplezanih že več kot 40 smeri in variant.

Množičen obisk stene v zadnjem desetletju lahko pripišemo ugodni legi in nadmorski višini, zaradi česar je že od zgodnje pomladi pa do jeseni primerna za vzpone. Stena pa je postala zanimiva tudi športnim plezalcem.

Dostop

1. S Korošice pod stenami Dedca in Vršičev po stezi na sedelce. Steza se nato vije navzdol po melišču. Lahek dostop do vseh smeri. 1 h.
  2. Čez Skok” Iz Predbele (na ovinku pri mostu, dober kilometer pred Domom v Kamniški Bistrici) po markirani poti skozi dolino Kamniške Bele do tablice »Presedljaj 2.15h«. Tu najprej po vlaki, nato po lovski stezi levo proti slapu Orglice. Pred slapom desno s poti in levo čez grapo navzgor po stečini v strmem pobočju in po stezici na lovsko pot. Po njej precej položno in čez hudournik. Nato desno in ob hudourniku do skoka, ki ga obidemo desno. Nad skokom po gozdu, levo od naravnega mostu navzgor in naprej v jarek pod zaporo v grapi. Čez strm gladek skok (II-III, 50 m, klin) in nato še nekaj metrov po jarku. Levo po travnatem grebenčku in strmem gozdu do potke. Po potki levo in navzgor po meliščih pod steno Vežice. 2.30 h.
  3. Čez Najnar štant” Po označeni poti proti Presedljaju in čez grapo, ki prihaja izpod stene Rzenika. Še malo naprej, nato levo malo navzdol v drugo grapo po lovski poti. Po njej navzgor dokler se ne konča na lovskem stojišču. Tu po uhojeni stezici malo navzdol in mimo votlin ter spodmolov. Preden se končajo navzgor in levo v grapo. Po levi strani skoka in levo skozi rušje okoli roba na stezico do stika s potjo čez Skok. Po njej naprej na melišče pod steno 2.30 – 3 h.

Sestop

1. Za smeri v levem, zgornjem delu se je najbolje povzpeti na vrh Vežice. Nato gremo po grebenu Vršičev proti severu med rušjem. Navzdol po (sestopni) grapi med smerema 36 in 38 v Vršičih (skoku v sredini, gledano navzdol, se izognemo levo) na Šraj pesek in dalje po stezi na Korošico. 1 h. Po grebenu pa lahko nadaljujemo vse do prehoda med Dedcem in Vršiči, od koder se spustimo po stezi pod Dedcem na Korošico. 1 h.
  2. Mogoč je sestop po grapi med predvrhom in glavnim vrhom Vežice. Iz sedelca desno čez skalno stopnjo, nato levo in čez rob stene (spust po vrvi ali plezanje navzdol skozi strm žleb) in po travnato-gruščnatem pobočju do vznožja Severnega raza in navzdol na melišče. Naprej čez Šraj pesek pod Vršiči in Dedcem na Korošico. 1 h.
  3. Za smeri v desnem delu je najbolje sestopiti desno po rušnatem grebenu ob robu stene na polico v steni. Po njej do žleba (Lahova smer). Od tod sta dve možnost: 1. Po žlebu spust 20 m, nato po razbiti gredi navzdol do Akademske smeri. Še 60 m navzdol s spustom po vrvi na melišče. 2. Po gredini, polici (Zelena greda) počasi navzdol na melišče. Dalje po stezi čez Šraj pesek na Korošico (1.30 h) ali v dolino (1.30 h).