Greben Široka peč -Dovški križ

III
Joža Čop, Miha Potočnik in Stanko Tominšek, 09.08.1928
ZP Andrej Stritar, Janez Zupanc 01.03.1975

Za alpinista željnega  potepanja po divjem svetu, je prečenje grebena Široke peči prava smer. Začetek grebena je na vzhodnem  koncu stene, dosežemo ga po grapah, ki se spuščajo v Amfiteater na južni strani vzhodnega stebra (več možnosti pristopa, ocena I,II). Še lepše je greben kombinirati s kako  smerjo v vzhodnem stebru. Plezalsko greben ni zahteven, je pa razbit in včasih je treba nekaj iznajdljivosti.

Široka peč ima v smeri vzhod-zahod sedem izrazitih grebenskih stolpov. Na  prvih pet stolpov pristop ni težak. Sledi globoka škrbina med petim in šestim stolpom , zahteva spust po vrvi v grapo malo južno od grebena. Iz grape nazaj v škrbino med stolpoma in na šestim stolp  in naprej po zelo krušljivem  grebenu na sedmi stolp, ki je glavni vrh Široke peči. Greben se tu obrne proti  jugu do Dovškega križa. Čez nekaj lažjih stolpov, zadnje tri stolpe pod izrazitim grebenskim stolpom  obideš na zahodni strani. Polica vodi poševno navzdol, na gladkim stolp prideš po poklinah. Dalje je greben zelo krušljiv, toda brez posebnih težav do vrha Dovškega križa. Sestopiš lahko po Jugovi grapi (sneg) Za Ak, lepše in bliže pa je do bivaka BII pod Rokavi.

A: Sestopna varianta: Ocena smeri: IV/III, Dolžina smeri: 400 m

Prvi plezalci: Zvonko Berlič,Alfred Detiček, Božo Gajšek,Rado Lebar, Vili Lopič in Dušan Vodep 30.07,1938

Z vrha Široke peči po grebenu proti Dovškemu križu. Po tretji škrbini navzdol na ozko polico pod previsi in še dalje v ozek žleb. Po njem na njegov zahodni raz in levo v kamin, ki konča v odprti steni. Preko previsnega skoka spust z vrvjo in v izpostavljeno nadaljevanje. To pripelje v široki žleb. Po njem 50 metrov, vse do njegovega konca in levo okoli roba v odprto steno. Po policah daleč levo v Jugovo grapo in na melišče.