Greben Široka peč – Dovški križ

III
Joža Čop, Miha Potočnik in Stanko Tominšek, 09.08.1928
1.ZP Andrej Stritar in Janez Zupanc 01.03.1975

Za alpinista željnega potepanja po divjem svetu, je prečenje grebena Široke peči prava stvar. Začetek grebena je na vzhodnem koncu stene, dosežemo ga po grapah, ki se spuščajo v Amfiteater na južni strani vzhodnega stebra (več možnosti pristopa, ocena I,II). Še lepše je greben kombinirati s kako smerjo v V stebru. Plezalsko greben ni zahteven, je pa razbit in včasih je treba nekaj  iznajdljivosti.

Sestopiš lahko po Jugovi grapi(sneg) Za Ak, lepše in bližje  pa je do bivaka  B II  pod Rokavi.

Široka peč ima v smeri vzhod – zahod sedem izrazitih grebenskih stolpov. Na prvih pet stolpov pristop ni težak. Sledi globoka škrbina med petim  in šestim stolpom , zahteva spust po vrvi  v grapo malo južno od grebena. Iz grape nazaj v škrbino med stolpoma in na šesti stolp in naprej po krušljivem grebenu na sedmi stolp, ki je glavni vrh Široke peči. Greben se tu obrne proti jugu do Dovškega križa. Čez nekaj lažjih stolpov , zadnje tri  stolpe pod izrazitim  grebenskim stolpom obideš na zahodni strani. Polica vodi poševno navzdol, na gladki stolp prideš po poklinah. Dalje  je greben zelo krušljiv, toda brez posebnih težav do vrha Dovškega križa.

Sestopna varianta: Ocena smeri: IV/III – Prvi plezalci : Zvonko Berlič, Alfred Detiček, Božo Gajšek, Rado Lebar in  Dušan Vodeb , 30.07.1938

Z vrha Široke peči po grebenu proti Dovškemu križu. Po tretji škrbini navzdol na ozko polico pod previsi in še dalj  v ozek žleb. Po njem na njegov zahodni raz in levo v kamin,  ki konča v odprti steni . Preko previsnega skoka  spust z vrvjo in v izpostavljeno nadaljevanje. To pripelje v širok žleb. Po njem  50 m , vse do njegovega konca in levo okoli roba v odprto steno. Po polica daleč levo v Jugovo grapo in melišča.