Kalški greben-jugovzhodna stena

Med Krvavcem in Kokrskim sedlom je Kalški greben poleg Kalške gore edini vrh, ki se dvig ne nad 2000 m. Na zahod se spušča v dolino Kokre, na vzhodu pa dominira nad Kalci, kraško visoko planoto. V zahodni, dokaj visoki steni, je bilo preplezanih že precej smeri, med tem ko je vzhodna, precej nižja stena, do začetka sedemdesetih let samevala. Menda je že pred vojno Gregorin plezal v vzhodnem ostenju, vendar o tem ni bilo moč dobiti natančnejših podatkov. V Kalca pada torej Kalški greben v kratki, do 200 m visoki steni, ki se v obliki črke S vleče od Dolge njive do Škrbine pod Kalško goro. Tako bi lahko ločili prav za prav Severovzhodno, jugovzhodno, in vzhodno steno. Značilno za to ostenje je, da je kljub veliki krušljivosti še vedno moč najti dovolj solidnih oprimkov in stopov. Vse težave so razporejene v spodnji polovici stene, med tem ko zgornja tretjina prehaja v drnasto pobočje. Naj primernejše izhodišče za vzpone v tem ostenju je nedvomno Kokrsko sedlo, možni pa so tudi dostopi s Krvavca, Dolge njive ali pa iz Kamniške Bistrice naravnost čez Kalce.

Dostop

• a) S Kokrskega sedla po markirani poti na Kalško goro in navzdol v Kalce. Po poti naprej do mesta, kjer se najbolj približa izraziti platasti steni (45 min, vstop smeri od 16 do 20). Levo navzgor po grušču v smeri izrazite grape (50 min, vstop smeri od 9 do 15). Dalje poprek po melišču pod steno, še približno 300 m do izrazite rdeče votline (1 h, vstop smeri 6, 7 in 8). Naprej levo pod drugi izraziti levi steber (1 h, vstop smeri od 2 do 5). Dalje po poti nad Krvavo lokev. Ko pot zavije levo navzgor, desno do vznožja izrazitega stebra, ki je na desni omejen z rdečkasto steno (1.30 h, vstop za smeri 1, 2 in 3).
  • b) Iz Kamniške Bistrice proti Kokrskemu sedlu do Žagane peči. Za njo levo navzgor po lovski poti mimo lovske koče na Kalce. Po dolini, poraščeni z macesni in rušjem proti zahodu mimo Ovčarije na markirano pot pod škrbino med Kalško goro in Kalškim grebenom. 2.30 h.
  • c) S Krvavca čez Ježa do škrbine pred Kalškim grebenom in po spodnji markira ni poti na Kalce. 2.30 h.

Sestop

Sestop: Po markirani poti na Kokrsko sedlo (od 45 min do 1 h).