Najvišji rob (Zeleniške špice) – severozahodna stena

Zeleniške špice so dolg, razbit greben, ki s svojimi okrajki deli dolini Repovega kota in Kamniške Bele. V spodnjem delu je porasel z rušjem, vse do opaznega Staničevega vrha, 1808 m, pa se dvigajo goli roglji in vrhovi, ki so brez imen. V nadaljevanju grebena imata samo dva vrhova poznano ime – Debeli špic, 1937 m, in Najvišji rob, 2127 m. V Zeleniških špicah je že veliko smeri. Nekatere od teh, predvsem grape, so primerne le za zimske vzpone. Zeleniške špice so orientacijsko zahtevne, zato v megli odsvetujemo obisk tega območja.

Dostop

Dostopi za smeri od Staničevega vrha do Najvišjega roba

• a) Dostop za smeri v levem delu severozahodne stene Najvišjega roba: Po poti v Repov kot do konca. 50 m pred lovskim stojiščem desno navzgor. Desno čez gladke plošče in navzgor po stezici do melišča pod jugovzhodno steno Planjave. Z melišča desno iskaje prehode v grapo pod Najvišjim robom. 3 h. Možen je tudi enak dostop kot za smeri v Debelem špicu, s tem da skok v glavni grapi obidemo po desni strani.
  • b) Dostop za smeri v levem delu severozahodne stene Debelega špica: Po poti v Repov kot do konca. 50 m pred lovskim stojiščem desno gor, po nakazani potki vodoravno in navzdol pod previsi v glavno grapo. Dalje na drugi breg in po travnatem pobočju pod stene Debelega špica. 2.30 h.
  • c) Dostop za smeri v predelu Staničevega vrha: Po poti v Repov kot do tolmunov nad Slapom. Nad njimi desno v glavno grapo. Iz nje po desni (orografsko levi) strani do smeri (dostop tudi za drugo polovico grebena Zeleniških špic). 2.15 h.

Sestop

Sestopi za smeri od Staničevega vrha do Najvišjega roba

• a) Po grebenu Zeleniških špic navzgor na Srebrno sedlo in po markirani poti na Korošico ali Kamniško sedlo.
  • b) Po grebenu Zeleniških špic navzgor in s Srebrnega sedla levo navzdol v Repov kot (glej varianto sestopa b v jugovzhodni steni Planjave).
  • c) Po grebenu Zeleniških špic navzdol na Staničev vrh, z njega navzdol skozi rušje in desno po grapi do tolmunov nad Slapom.
  • d) Po eni od navedenih smeri (npr. Leva grapa, Hansel-Roter, Smer kar tako) z grebena Zeleniških špic navzdol do vznožja stene in dalje v smeri dostopa.