Skuta-jugovzhodna stena

Skuta je piramidast vrh, ki ga obkrožajo štiri stene. Največja pada proti severu v Vodine. Na jugu pa je Skuta obdana s kratkimi in strmimi stenami. Tukaj najdemo smeri različnih težav, prav posebej lahke, če odštejemo Strežo in Sleme, pa ni. Skala ponekod ni preveč čvrsta, zato pazljivost ni odveč. Izhodišče za vzpone je bivak pod Skuto. Pri večini smeri je naveden le približen čas.

Dostop

Dostop čez Žmavcarje: Iz Kamniške Bistrice po cesti in markirani poti do spodnje postaje tovorne žičnice na Kokrsko sedlo (do sem lahko z avtomobilom). Še naprej po cesti približno 150 m do Konca (45 min ali 5 min od parkirišča pri žičnici). Naprej po kolovozu desno in v gozd. Po poti v ključih skozi gozd navzgor vse do strmega skoka. Dalje čezenj (klini, 50 m) in na prej po gozdu. Desno ven na travnati hrbet in po njem navzgor do naslednjega skoka, preko katerega gremo po stezi, ki vodi od leve proti desni. Dalje po travah in meliščih navzgor ob Velikem grebenu, dokler se pot povsem ne približa vzhodni steni Velikega grebena (vstop vseh smeri v tej steni, 1.30 h). Desno ob steni in okoli roba ter dalje po travnatem pobočju navzgor. Ko travnato pobočje zapre Veliki greben, zavijemo desno. Po strmem travnatem pobočju navzgor in med razbitimi skalami na bivak. 1.30 h, skupaj 4 do 5 h (lovska steza in brezpotje). Dostop za smeri v južni steni vodi po poti čez Sleme (zelo zahtevna pot). Po grebenu nad bivakom navzgor proti severu na markirano pot. Levo po njej do Slemena (20 min, desno vstop smeri Greben slemena – 20 do Silos – 26 (smeri Severovzhodne stene 22 – 26)). Po zavarovani poti pod južno steno (1 h, vstop smeri od Smer ob stolpu – 1 do Smerketova smer – 19 (Južna stena)). Za smeri v jugovzhodni steni se povzpnemo po grebenu nad bivak in mimo markirane poti čez Sleme navzgor do poti na Skuto. Levo po njej do gredine, ki pada s Streže Skute (30 do 45 min, vstop smeri od Streža – 21 naprej (Severovzhodna stena, smeri: Odklop – 22 do Silos – 26 in Jugovzhodna stena, smeri: Orion – 27 do smeri Greben Rinka-Skuta – 37)).