Skuta-južna stena

Skuta je piramidast vrh, ki ga obkrožajo štiri stene. Največja pada proti severu v Vodine. Na jugu pa je Skuta obdana s kratkimi in strmimi stenami. Tukaj najdemo smeri različnih težav, prav posebej lahke, če odštejemo Strežo in Sleme, pa ni. Skala ponekod ni preveč čvrsta, zato pazljivost ni odveč. Iz hodišče za vzpone je bivak pod Skuto. Pri večini smeri je naveden le približen čas.

Dostop

a in b dostopa, opisana v nadaljevanju, sta bolj primerna za smeri od 1 do 19 in 21, c pa za vse ostale.

• a) Iz Kamniške Bistrice po markirani poti na Kokrsko sedlo in dalje čez Velike Pode pod južno steno Skute. 5 do 6 h (mestoma zahtevna pot). S Kokrskega sedla okoli 2 h.
  • b) Iz Kamniške Bistrice proti Kokrskemu sedlu do Konca. Po lovski stezi proti severu, skozi redek gozd do Trate in jugovzhodne stene Kogla. Dalje po prehodu – Gamsovem skretu v desnem delu Kogla ali po neoznačeni zavarovani poti v kotu med Koglom in Velikim Grebenom (glej sliko: Veliki Greben, jugozahodna stena). Po strmih travnatih vesinah za Koglom pod steno Skute. 4 do 5 h (brezpotje z zelo zahtevnim zavarovanim prehodom). Če želimo pod desni del (Oltar) gremo nad Gamsovim skretom desno na sedlo za Velikim Grebenom in dalje do bivaka pod Skuto. Še 1.30 h (brezpotje).
  • c) Dostop čez Žmavcarje: Iz Kamniške Bistrice po cesti in markirani poti do spodnje postaje tovorne žičnice na Kokrsko sedlo (do sem lahko z avtomobilom). Še naprej po cesti približno 150 m do Konca (45 min ali 5 min od parkirišča pri žičnici). Naprej po kolovozu desno in v gozd. Po poti v ključih skozi gozd navzgor vse do strmega skoka. Dalje čezenj (klini, 50 m) in naprej po gozdu. Desno ven na travnati hrbet in po njem navzgor do naslednjega skoka, preko katerega gremo po stezi, ki vodi od leve proti desni. Dalje po travah in meliščih navzgor ob Velikem grebenu, dokler se pot povsem ne približa vzhodni steni Velikega grebena (vstop vseh smeri v tej steni, 1.30 h). Desno ob steni in okoli roba ter dalje po travnatem pobočju navzgor. Ko travnato pobočje zapre Veliki greben, zavijemo desno. Po strmem travnatem pobočju navzgor in med razbitimi skalami na bivak. 1.30 h, skupaj 4 do 5 h (lovska steza in brezpotje).

Dostop za smeri v južni steni vodi po poti čez Sleme (zelo zahtevna pot). Po grebenu nad bivakom navzgor proti severu na markirano pot. Levo po njej do Slemena (20 min, desno vstop smeri 20 do 26). Po zavarovani poti pod južno steno (1 h, vstop smeri od 1 do 19). Za smeri v jugovzhodni steni se povzpnemo po grebenu nad bivak in mimo markirane poti čez Sleme navzgor do poti na Skuto. Levo po njej do gredine, ki pada s Streže Skute (30 do 45 min, vstop smeri od 21 naprej).

Sestop

Sestop vodi z vrha po zavarovani poti (zelo zahtevna pot) na Male Pode in dalje do bivaka. 1.30 h.

Če smo prespali v bivaku na Velikih podih poteka sestop po označeni poti za Štruco in navzdol na Velike pode. 1.15 h.