Dešpet

VI/IV-V
Urban Golob in Aljaž Anderle, 15.9.2005.

Priporočljiva oprema: 3 metulji srednje velikosti, 5 univerzalnih klinov, od tega 2 tanka, 1 profilni klin, 60 m vrv.

Dostop: Po Kopiščarjevi poti, proti oknu. Ob stiku z Jeseniško potjo navzdol, v grapo. Od tam preko strme stopnje (IV) proti levi in navzgor po lažjem brezpotju pod vznožje osrednjega dela bele stene, ki jo spodaj omejuje pas streh in slabše skale. Splezamo na izrazito glavo, od koder imamo dober pregled nad steno. Smer vstopi prav tam, na desni strani bariere streh in previsov.

Mestoma je skala zelo dobra, samo v spodnjem delu je pečina bolj goljufiva – izgleda boljša kot je. Težave so precej zmerne (VI / IV-V). Na vsakem štantu sta prva plezalca pustila en klin, prav tako na dveh od treh težjih mest v smeri. Smer se pridruži Belemu trikotniku v lažjem svetu. Do smeri se najlažje pride po Poti skozi Okno in nato po Polici pod Belim trikotnikom, ki jo je prvi preplezal Uroš Zupančič (mesto IV ostalo I-II, možici)« (povzeto po zapisu Urbana Goloba).

• 1. R: S sedelca ki povezuje glavo s steno, navzgor preko nekoliko krušljivih plošč, na izravnavo pod previsom. 40 m, IV.
  • 2. R: Po plošči navzgor proti strehici do njenega roba (klin), nato nekoliko desno in navzgor proti levi čez ploščo do pokline. Prečka levo (krušljivo) na polico in po njej 15 m do izrazite razčlembe, ki vodi navzgor. 40-50 m.
  • 3. R: navzgor do odprtih belih plošč pod previsno zaporo. 40 m.
  • 4. R: Desno čez gladke plošče proti izraziti zajedi, ki poteka levo navzgor in postaja vedno bolj strma. Na koncu, ko postane navpična, zmanjka poči, mi pa pridemo na gladko in nekoliko nagnjeno ploščo (klin). Sledi delikatna prečnica v monolitni plošči proti desni, da ujamemo naslednjo razčlembo. Stojišče si uredimo v zgornji od dveh udobnih lop. 55 m.
  • 5. R: Po desni zajedi navzgor in nekoliko levo, čez krušljive plošče pod vznožje izrazitega raza. 55 m.
  • 6. R: Gor do poličke, nato se izognemo začetku raza, ker je precej krušljiv, na levo v grapo. Kakih 20 m navzgor po njej do prve možnosti ponovnega preboja na raz. (V). 5 m v desno, okrog roba in v majhno kotanjico v zajedi tik ob razu. 50 m.
  • 7. R: Po zajedi navzgor in v območju raza do ponovnega stika z grapo blizu njenega zatrepa. Zdaj smo na vrhu trikotne bele stene. Skozi kratek kaminček splezamo do police, ki vodi levo in nas pripelje nad previse, pod odprto vršno steno. Stojišče v dnu izrazite zajede, takoj na koncu prečnice. 20 m.
  • 8. R: Naravnost navzgor po desni (izrazitejši) izmed dveh razčlemb (VI-, možnost varovanja z metulji). Ko se teren položi plezamo po ploščah še kakih 35 m rahlo proti desni, vse do police, ki pod previsno zaporo poteka levo navzgor in vodi na rob stene. 60 m.
  • 9. R: Po polici cel raztežaj levo in nato kakih 100 m navzgor vse do grebena. Ko smo dovolj visoko, prečimo naravnost proti desni, okrog dveh robov, da dosežemo označeno planinsko pot na Prisank.