Križevnik – severovzhodna stena

Križevnikova severna stena je ena najlepših sten v Savinjskih Alpah. Prvi plezalci so se je lotili šele v začetku šestdesetih let, ko so bile druge stene že obdelane. Smeri so večinoma zahtevne, nekatere celo sodijo med najtežje.

Dostop

Najlažji dostop za motorizirane dobre poznavalce terena poteka od planine Ravne, do koder se lahko pripeljemo po makadamski cesti iz Luč skozi Podvolovljek. Od parkirišča na koncu ceste na planini Ravne gremo po markirani poti proti Korošici do ograje, nato nadaljujemo do manjšega sedelca pri podrti klopci. Tukaj zavijemo desno in sledimo dobro uhojeni stezi po gozdni dolini. Po krajšem vzponu zavijemo levo (severozahodno) in mimo vodnega zajetja do travnate ravnice na planini Poljšak. Od tam po eni od pašnih stezic proti zahodu do vršnega grebena med Poljskimi devicami in Križevnikom. 1.30 h. Tukaj se spustimo po grapi južno od vrha Križevnika (med Križevnikom in 5. glavo Poljskih devic, kar je opisano pri sestopu za smer 27 – Smer vzhajajočega sonca) pod Križevnikovo steno.

Druga, daljša, vendar orientacijsko manj zahtevna pot vodi iz Robanovega Kota do partizanske bolnišnice in dalje po slabo označeni stezi do izhodišča pod steno (bivaka), kjer je urejena votlina za spanje. Od Robanove domačije gremo po cesti do razpotja. Še naprej 200 m po cesti, ki vodi v Robanov kot, do odcepa markirane poti za partizansko bolnišnico. Najprej čez prostrano hudourniško strugo na drugi breg in desno ob robu gozda. Sprva desno ob robu gozda, nato levo do grape. Po njej v ključih navzgor in levo okoli skalnega rebra. Tukaj odcep levo (200 m) do partizanske bolnišnice. 25-30 min. Dalje desno po rebru navzgor, nato levo v ključih skozi gozd navzgor na sedelce. Desno skozi gozd in poševno navzdol v isti smeri v plitko grapo (voda). Poševno desno navzgor do velikega balvana v globoki in široki grapi. Dalje po grapi navzgor, iskaje najlažjih prehodov (mestoma II) približno 300 m navzgor in še pred koncem poševno desno v gozd. Po gozdu proti desni navzgor, nato malo levo in desno na greben. Po njem levo in desno navzgor (mestoma skozi ruševje) do vznožja stene Turniča. Tukaj desno pod steno približno 500 m, nato po poševni grapi proti desni navzgor do sedla. Dalje proti levi navzgor do votline – bivaka pod Križevnikom. Iz doline do bivaka skupaj 2.30-3h Pot je od partizanske bolnišnice dalje označena z zbledelimi rumeno-rdečimi markacijami in rumenimi črtami in puščicami. Zaradi težavne orientacije odsvetujemo nočno hojo po tej poti.