Predostenje Križevnika – Turnič – vzhodna stena

Stena Turniča predstavlja svojevrsten izziv alpinistom. Čeprav se iz ustja doline kaže kot mogočen stolp, skriva na drugi strani steno znatnih razsežnosti. Zaradi čvrste in monolitne stene se vzponom v Turniču težko upremo. Večina smeri je zelo težkih in slabo opremljenih, najdemo pa tudi kako lažjo.

Dostop

Od Roba nove domačije gremo približno 400 m po cesti, ki vodi v Robanov kot, do odcepa markirane poti za partizansko bolnišnico. Najprej čez prostrano hudourniško strugo na drugi breg in desno ob robu gozda, nato levo do grape. Po njej v ključih navzgor in levo okoli skalnega rebra. Tukaj odcep levo (200 m) do partizanske bolnišnice. 25-30 min. Dalje desno po rebru navzgor, nato levo v ključih skozi gozd navzgor na sedelce. Desno skozi gozd in poševno navzdol v isti smeri v plitko grapo (voda). Poševno desno navzgor do velikega balvana v globoki in široki grapi. Dalje po grapi, iskaje najlažjih prehodov (mestoma II) približno 300 m navzgor in še pred koncem poševno desno v gozd. Po gozdu proti desni navzgor, nato malo levo in desno na greben. Po njem levo in desno navzgor (mestoma skozi ruševje) do vznožja stene Turniča. Pod steno v desno po stezici do izbrane smeri. Iz doline do vznožja Turnča skupaj 1.30-2 h.

Sestop

Za smeri v levem delu sestopimo z vrha Turniča levo v grapo, nato po njej navzdol do gladkih plošč, ki jih preplezamo (III) ali pa se čez nje spustimo po vrvi (25 m – k). Dalje skozi gozd navzdol v grapo in po njej iskaje prehodov do partizanske bolnišnice. Za smeri v desnem delu sestopimo vodoravno desno na slabše označeno pot, ki vodi iz pod Križevnika do partizanske bolnišnice (opisana tudi pri dostopu za steno Križevnika). Po njej navzdol. Slednja varianta je bolj priporočljiva, še posebej v primeru slabe vidljivosti ali megle. 1.30 h oziroma 2 h v dolino. Pot do partizanske bolnišnice je normalno markirana, navzgor proti Križevniku pa je označena z zbledelimi rumeno-rdečimi markacijami in rumenimi črtami in puščicami. Zaradi orientacijskih težav odsvetujemo nočni vzpon ali sestop po tej poti.