Planjava – pobočja levo od južne stene

Mogočna Planjava ima štiri stene: tisočmetrsko severno, zaobljeno in obiskano zahodno, strmo jugovzhodno in kar nekam zapostavljeno južno. Slednji dve sta dolgo samevali. Alpinisti smo ju občudovali z razbitega grebena Zeleniških špic, ljubitelji samote pa iz prelepega Repovega kota. Steni so alpinisti v petdesetih in šestdesetih letih redko obiskovali. Večino smeri so preplezali v sedemdesetih letih. Kratek dostop, mnogo sonca, dobra skala, nekaj prosto še nepreplezanih smeri in poletno kopanje v kotlicah Repovega kota privabljajo vedno več alpinistov. Steni gotovo nista najprimernejši za neizkušene, posebej v lažjih odsekih je orientacija zelo zahtevna.

Dostop

• B Pot čez Macesnovec: Po poti v Repov kot do stika variant dostopa a in b. Še malo navzgor in pri naslednjem odcepu levo po lovski poti, čez grapo Za Vratam in po redkem gozdu navzgor (levo odcep spodnje variante proti Pastirjem) do Macesnovca, kjer se pot prevesi navzdol (stik s spodnjo potjo) proti krnici pri Pastirjih pod Kamniškim sedlom.
  • C Dostop skozi grapo Za Vratam: Po poti čez Macesnovec. Kakšnih 30 m po tem, ko pot zavije od grape Za Vratam levo navzgor, desno navzgor med rušjem okoli 150 višinskih metrov do stene. Do tu je laže priti, če gremo po lovski poti do najvišje točke in nato skozi rušje po grebenu Macesnovca do njegove stene. Pod steno desno navzgor skozi rušje, čez drn in melišče do grape Za Vratam. Čeznjo desno in poševno navzgor skozi rušje na sedlo Na Movzini. S sedla je mogoč lahek, a orientacijsko zahteven sestop desno (proti severovzhodu) čez Planjavske zelenice do lovskega stojišča ob poti iz Repovega kota na Srebrno sedlo (A). Lahko gremo tudi desno do Planjavskih zelenic in levo navzgor na Sukalnik.

Sestop

Sestopi z vrha smeri v južni steni Planjave

• a) S sedla Na Movzini proti severozahodu povprek navzdol in čez grapo Za Vratam do stene grebena. Ob steni navzdol, dokler ni možen enostaven prehod na greben. Po njem navzdol skozi rušje na lovsko pot. Po lovski in markirani poti v Kamniško Bistrico. 2 h.
  • b) Na Planjavske zelenice in navzgor do Sukalnika oziroma markirane poti Kamniško sedlo–Planjava, 45 min.
  • c) Na Planjavske zelenice, navzdol do rušja nad glavno grapo, levo za rob, po lovskem prehodu povprek in navzdol v grapo, pod velikimi strehami po gredini do lovskega stojišča na koncu lovske poti v Repovem kotu (orientacijsko težavno, glej tudi varianto sestopa c z vrha jugovzhodne stene) ter v Kamniško Bistrico. 1.45 h.