Planjava – jugovzhodna stena

Jugovzhodna stena Planjave prav gotovo spada med najmanj obiskana področja v Kamniških in Savinjskih Alpah. Najbrž velja to pripisati dolgemu pristopu. A če vzamemo kot izhodišče Kocbekov dom na Korošici, do vstopa v smeri niti ni tako daleč. Prav gotovo pa obiska te stene ne bomo obžalovali. Stena je samevala, dokler je nista »odkrila« Metod Humar in Tone Škarja, ki sta v letu 1972 preplezala prvo smer. Nato so jo postopoma »odkrivali« še drugi, tako da je sedaj v njej več kot 20 smeri in variant.

Dostop

Od Doma v Kamniški Bistrici (ali od Jermance) po poti za Kamniško sedlo do razcepišča poti v klinu in po poti za repov kot proti Srebrnemu sedlu do JV stene Planjave.

Če pa smo na Korošici, gremo kar po označeni poti do Srebrnega sedla. S sedla sestopimo po skrotastem pobočju približno 150 m in nato poševno desno navzdol pod skalami. Nadaljujemo naravnost navzdol ob desni strani grebena do skoka in čezenj na melišče. Po njem in travah navzdol in desno čez grapo pod steno. S sedla 30 min. Dostop za smeri Suzane in Viktorja Relje vodi v Repov kot do lovskega pogorišča. Za smeri Dolge sence in Veter potepuh desno naprej proti Srebrnemu sedlu, še 100 m do votline tik pred prvim skokom na poti, 1.30 h. Za druge smeri levo od pogorišča po lovski poti. Vstop v Nektar je v prvi grapi, 50 m pred vstopom v Jutranjo smer. Mali cekin vstopi malo naprej, levo, tik pred veliko votlino, vstop v Tračarije je 5 m levo od Cekina (svedrovec). Vstop v smer Med oblaki je na desni strani votline nasproti smeri Mali cekin in Tračarije, na vstopu je pomožna vrvica, 1.45 h. Za Zlatolasko gremo še naprej po stezi, 30 min. Najbolje je začeti po smeri Mali cekin ali Tračarije, od njihovega konca je do vstopa v Zlatolasko 5 min hoje. Za Sivo upanje in Krščen Matiček je izhodišče koča na Kamniškem sedlu. Od nje po markirani poti, ki vodi na vrh Planjave, do Sukalnika, malo naprej in navzgor s poti proti vstopu, 1 h. Če je vreme lepo, je zanimivo povezati tri smeri med seboj: Mali cekin ali Tračarije, Zlatolasko in Sivo upanje ali Krščen Matiček. Za trojček zadostujejo 3–4 h

Sestop

Sestop vodi z vrha stene na sedelce – dalje je več možnosti

a) Po grebenu navzgor na markirano pot Kamniško sedlo–Sukalnik–Korošica. Levo proti Kamniškemu sedlu, 45 min, ali desno navzdol na Srebrno sedlo in Korošico. 45 min.

b) Po grebenu navzgor in po markirani poti desno navzdol na Srebrno sedlo. Desno navzdol po grapi in desno na položen grebenček. Čezenj in desno povprek ter navzdol po ploščasti strmini. Dalje čez skalno stopnjo na melišče pod jugovzhodno steno. Naprej desno po stečini in po prehodih navzdol do lovske poti v Repovem kotu. 2 h.

c) S sedelca levo navzdol na Planjavske zelenice. Nad glavnim lijakom levo preko rušja po prehodu mimo najvišjega macesna (orientacijsko težavno). Dalje navzdol do lovskega stojišča in poti v Repovem kotu (A). 1.45 h.

d) Po Planjavskih zelenicah navzdol in desno na sedlo Na Movzini ter po grapi Za Vratam (C) na poti čez Macesnovec (B). Dalje kot pri varianti sestopa a z južne stene Planjave. 2 h.