Smeri

Planjava-Jugozahodna stena–pod označeno potjo

Planjava se razteza v grebenu med Kamniškim sedlom in Ojstrico. Najbolj mogočno deluje iz Logarske doline, kamor se spušča s tisoč metersko severno steno. Zahodna stena se ne more primerjati s severno po višini, zaradi dostopnosti in kakovosti skale pa je privlačnejša od slednje. Njena zahodna in jugozahodna stena omogočata vzpone pozno v jeseni in zgodaj spomladi. Izhodišče za vzpone je Koča na Kamniškem sedlu.

Dostop

Sestop

Pri večini smeri v tem ostenju sestopimo po označeni poti. Če plezamo v spodnjem delu, potem priplezamo na pot in po njej sestopimo. Če pa plezamo v zgornjem delu, potem pri plezamo na Severozahodni greben in po njem nadaljujemo na zahodni vrh Planjave in nato na glavni vrh, kjer zopet pridemo na označeno pot. To je osnovno vodilo za sestopanje in tudi najbolj zanesljivo, posebno še, če v tem ostenju nismo povsem domači. Možni so tudi sestopi iz posameznih delov stene. Ti so posebej uporabni takrat, ko se vreme nenadoma po slabša ali pa takrat, ko plezamo več smeri v istem delu stene. V nadaljevanju je, poleg sestopa po smereh, opisanih tudi nekaj običajnih sestopov iz stene. Z zahodnega vrha Planjave je možno sestopiti tudi po prvi grapi desno navzdol ali pa s sedla med zahodnim in vzhodnim vrhom naravnost na označeno pot. 20 min.

• a) Z vrha Glave in kjer se stikajo smeri Farška rit, Kemperle-Stopar in Y: Sestopamo lahko po Severozahodnem grebenu, s tem da se z zadnjega kuclja spustimo približno 20 m po vrvi. Lahko se spuščamo tudi po desni vstopni varianti Severozahodnega grebena. Tam so bili zabiti klini za spust na vsakih 40 m. Tretja možnost je, da gremo desno po gredini dokler se ne odpre svet navzdol. Dol proti kotlu nad gladko steno, do najnižjega dela nad gladke plati kjer so sidrišča za spust. Po dveh spustih po vrvi (35 m) pridemo v žleb pod Brinškovim kaminom, nato sestopimo po smeri Kovač-Michler-Roller.
  • b) S srede Stebra Planjave, kjer se stikajo smeri X, Brinškov kamin, Svetelove in Varianta s Kunaverjeve police: Z vrha rame po smeri Kovač-Michler-Roller – po jugovzhodnem žlebu navzdol dober raztežaj, nato desno (v smeri sestopa) in po neizrazitem grebenčku na sedelce. Od tu sta možni dve varianti:
    1. Desno (v smeri sestopa) po isti smeri (Kunaverjeva polica je do stika s smerjo X) do začetka grebenčka. Tu na severno stran v kotel, nad Jugovo počjo desno navzgor ven in navzdol po strmi polici in žlebu pod steno (smer Kovač Michler-Roller), 30 min.
    2. Levo po nagnjenem žlebu navzdol v drug žleb in levo (v smeri sestopa) na grebenček. Po njem nekaj metrov navzdol, nato levo in naprej v žleb in po njem v grapo in na označeno pot, 30 min.
  • c) Iz Pripravniške grape: Iz srede Pripravniške grape ali srede Univerzalne smeri lahko uidemo po travnati gredi in polici desno v Pripravniški steber in po prvem primernem žlebu desno navzdol v Grapo desno od Pripravniškega stebra. Po njej nekaj metrov navzdol in nato iz nje ven v rušje in naprej rahlo navzdol v naslednjo grapo (Grapa na greben z Macesnovca). Po njej naravnost navzdol. Skoke lahko plezamo naravnost navzdol ali pa jih obidemo po rušju. 30 min.
  • č) S Pripravniškega stebra: Ta sestop uporabimo po plezanju spodnjega dela Pripravniškega stebra ali njegovih variant, če se ne želimo povzpeti do Sukalnika. Z vrha strmega dela Pripravniškega stebra desno navzdol v rušje in naprej rahlo navzdol v grapo (Grapa desno od Pripravniškega stebra). Iz nje ven v rušje in naprej rahlo navzdol v naslednjo grapo (Grapa na greben z Macesnovca). Po njej naravnost navzdol. Skoke lahko plezamo naravnost navzdol ali pa okoli po rušju. 30 min.