Smeri

Pripravniška grapa

IV+, I-II
spodnji del Jernej Koritnik in France Malešič 16.10.1965, zgornji del Franc Jeromen, Janez Mikulič in Janez Rupar 5.6.1971. Vir: PV 69/607.
1 ZP celotne smeri Meta Brnot, Dare Božič in Bojan Pollak 14.2.1982. Smer so do drugega skoka ponovili že leta 1977.

Prvi ponavljalci Irena Markuš in Dušan Podbevšek ter druga naveza Janez Benkovič in Franc Vetorazzi, ki so vzpon opravili v različnih dneh v marcu, so se umaknili iz smeri pod drugim skokom v desno in nadaljevali po Grapi desno od Pripravniškega stebra.

Dostop: S Kamniškega sedla do Zgornje griče in poprek čez melišče v vznožje Wisiakove grape. Nato po grušču pod steno navzdol do vpadnice značilne grape. 30 min. Iz doline po markirani poti čez Pastirje 2.30 h. Od Pastirjev 25 min.

Sestop: Po označeni poti na Kamniško sedlo. 45 min.

Vstop je v temnem, mokrem kotu. Najprej z desne proti levi navzgor in nato po žlebu naravnost navzgor. Desno navzgor pod previs, nato prečnica v levo približno 3 m nazaj v žleb. Po njem navzgor še dva raztežaja, da se razširi v gruščnato grapo. Po njej navzgor, držeč se sprva desne, nato leve strani približno 200 m, dokler se spet ne zapre. Po grapi naravnost navzgor, na to levo do previsnega praga. Desno po polički na nekakšen raz in po njem naravnost navzgor. Čez manjšo plat nato levo v grapo, ki je spet široka, gruščnata in drnasta. Po njej in skozi okno na greben in po njem desno čez naravni most naprej na greben. Po grebenu dalje v lažjem svetu do označene poti tik pod Sukalnikom. V ugodnih zimskih razmerah z dovolj veliko količino snega je vztopni raztežaj lahek (60°-70°). Srednji del smeri je lažji in vodi po ozki grapi, ki preide v drugi strmi skok (IV+), ki je običajno bolj kopen. Skupna zimska ocena III+/3, UIAA IV+.