Dibonova smer

IV+/IV
Angelo Dibona in Ana Escher, 11.10.1925
1.ZP Janko Blažej, Marjan Šavelj 05.-06.03.1949; 2.ZP Vinek Bratina, Andrej Graselli 10.-13.01.1976; SP. Nejc Zaplotnik ,1971; Rado Fabjan 23.07.1982; Filip Bence(v sestopu),17.08.1985

Dibonova smer je prva smer v Špiku, zato je razumljivo da je stari maček Dibona iskal najlažje prehode. V spodnjem delu stene ni imel težav, zgoraj pa se je po njemu imenovani polici izognil strmi severni steni na lažjo severno zahodno stran. Ravno ta prehod po “Dibonovi polici”, ki ponekod prav nič ne spominja na polico, je orientacijsko zapleten, vendar s tem tudi čar smeri.

Najprej je treba na Zeleno glavo (najdi jo). Nanjo prideš po rebru na levi  strani (lažje, ruševje), ali po desni (lepše). Sledi siten prestop z grebenčka v glavno steno. Po njej kakih dvesto petdeset metrov (grape, kamini, rebra), dokler ne trčiš na bolj strm svet. Tu začetek Dibonove police, gredaste formacije, ki napeljuje v desno. Po njej malo gori in malo doli, v glavnem pa proti desni kakih deset metrov, do snežišča v severni zahodni steni. Deset metrov desno, nato navzgor pod rdeč previs, ki ga obideš desno. Dva raztežaja navzgor v mokro rdečo votlino. Po kaminu tik levo na dobro stojišče, nato pa dve možnosti: ali levo čez žmulo (izboklina) v dno kamina, ali desno čez plati (original) v lažji svet, po katerem nadaljuješ do vrha.