Krušiceva smer

V/IV+
Zgornji del so prvi plezali: Janez Krušic, France Novak in Janko Šilar 10.-11.08.1947, spodnji del pa J.Krušic in J.Šilar, 25.09.1949
1.P Boris Kambič, Stanislav Gilič, 02.07.1961; 2.P Stane Belak, Mitja Košir, 10.-11.1966; ZP Stane Belak, Mitja Košir, Marjan Manfreda 11.-14.02.1971; SP Nejc Zaplotnik 25.11.1978; Franček Knez, 08.09.1979 in 25.08.1981 v sestopu; Rado Fabjan ,04.07.1981; Igor Mezgec, 29.08.1984; Filip Bence 17.08.1985.

Najbolj mikavna razčlemba v Špiku je velika bela zajeda, odprta  knjiga, med severno vzhodnim razom in Skalaškim stebrom. Vredna je obiska , čeprav je spodnji del Krušiceve smeri, ki si zajedo lasti, manj zanimiv. Skala je zgoraj odlična, spodaj pa naletimo na motečo travo.

Vstop je trideset metrov levo od vznožja Zelene glave. Po levem rebru kamina in po kaminu v lažji svet. Po drnastem svetu do macesnov pod platmi. Od tu plezaš poševno proti desni deset raztežajev do rebra velike rdeče grape, desno pod Orlovo glavo. Grapo zapira grozeč kamin, v zajedo nad njim, kjer poteka nadaljevanje smeri, prideš po več variantah: lahko greš še naprej po levem rebru grape in po kaminih prideš na Orlovo glavo in potem desno v zajedo; najenostavnejši pa je obvoz desno po Skalaški smeri in po njej levo v razjedo. Ko si enkrat v zajedi te čaka najlepši del smeri:  dva raztežaja čudovitega kota  in ko se leva stran oddahne, zaviješ levo en raztežaj skoraj do raza. Tu navzgor v odprt kaminček , še navzgor in proti levi na drnast severno vzhodni raz in po njem do grebena(pogled v Špikov greben). Sedaj na levo stran grebena in navzgor v veliko škrbino, vidno iz doline. Iz škrbine čez previs in po plitvih zajedah in razčlenjenih plateh v lahek svet in po njem na vrh.

A. varianta po zajedi: Ocena smeri: V, Dolžina smeri: tri raztežaje. Prvi plezalci: Tine Mihelič in Jože Žumer 26.07.1978; SP Marko Šurc (tudi 1.P) 18.09.1979; Andrej Štremfelj, 14.08.1982; Rado Fabjan, 14.09.1984

Ta logična in pomembna varianta teče po nadaljevanju zajede, nad poličko, po kateri pobegne originalna Krušiceva smer levo. Po zajedi torej še dva raztežaja in iz nje desno okoli roba do krušljivega žleba – stik s Skalaško. Obstaja pa še ena varianta  variante: ven iz zajede greš na levo in potem še tri raztežaje  navzgor proti znani škrbini.