Cizljeva smer

VII/V
Josef Kaplan Jaromir Rada , 29. - 30.07.1964
1.P. Ante Mahkota, Peter Ščetinin, 19.06.1966; 2.P Jože Oman, Milan Robič 20.09.1968;3.P Boro Krivic, Mitja Košir 18.05.1968; 1 ZP Boro Krivic, Tine Čopič 13. - 14.03.1971; 2.ZP T.Gibinski, E.Wyka, N.Gabriyel, M. Pietkutowski 14.-17.03.1972; SP Franček Knez 15.08.1981in 22.07.1982; Stane Makotar 31.07.1983; Tomo Česen 15.08.1984;1.PP Srečo Rahberger 28.07.1984

Smer poteka po severno vzhodnem razu Špika, ki se dviga nad Orlovo glavo. Sprva vodi po ploščah in počeh v razu, nakar zavije levo čez “Pajka”, križajoči se razčlembi, vidni iz doline in se po stebru priključi Krušicevi smeri. To je najtežja in najkrajša smer v Špiku, vendar z najdaljšim dostopom. Značilnost smeri je težko prosto plezanje v odlični skali. Orientacija ni zahtevna, nekaj več pazljivosti je potrebno v gornjem delu, kjer je več variant. Smer je posvečena mariborskemu alpinistu Miranu Cizlju, ki je pred vojno tudi sam poskušal v tem razu. Padel je v partizanih.

V Špikov greben in po njem nekako do polovice, kjer se odpre svet na desni. Po skrotju, žlebovih in kaminih na vrh s travo poraščene  Orlove glave(I-III,600 metrov). Vstopiš s sedelca v steno in poševno proti desni, nato pod strehico prečka levo na poličko. Navzgor čez previs (VII ali A1) v poč na stojišče. Levo pod previs, na desni čezenj v kamin in po 8 metrih prestop levo v lažjo zajedo in po njej v lopo. Na levi strani čez previs  in po razčlenjeni steni na stojišče pod previsi (odcep varianta A).Levo do strme poševne  zajede in po njej do poličke, ki te privede v strmo zajedo. Po njej sestop 10 metrov  ter levo čez plošče do razčlembe, ki vodi ven iz Pajka. Tu nekje gre original navzgor  v kamin in levo na turnc in še tri raztežaje na vrh stebra. Lahko pa nadaljuješ po razčlembi poševno  levo( krušljivo) proti škrbinici v razu in od tu po pečevju  na levi strani  raza še tri raztežaje  do velike škrbine , stik s Krušicevo smerjo in po njej do vrha.

A. varianta: Ocena smeri: V, Dolžina smeri: en raztežaj.

Prva plezala Oman in Robič  ob drugi ponovitvi. po tretjem raztežaju zaviješ desno in pod trebušastimi previsi prečiš Krušicevo smer. Večina vez pleza Cizljevo ravno s to varianto.