Smer Matičič-Zupan, varianta Križaj-Rupar

IV/II-III
Polonca Matičič in France Zupan oktobra 1950.

Čas plezanja (smer Matič-Zupan): 3h.

Čas plezanja (varianta Križaj-Rupar): Od steze do vrha 580 m, (dostop II-III, 230 m), 3h.

Natančen potek smeri ni znan. Vstop v levem delu med smerema Grapa ob steni  in Klubska smer. Približno v istem območju sta plezala tudi Miloš Križaj in Janez Rupar okrog junija 1963. V tem delu je kasneje Tone Palčič s soplezalcem preplezal Diagonalno smer, ki se najbrž tudi prekriva s smerjo Križaj-Rupar oziroma Matičič-Zupan. Prva plezalca (Matičič in Zupan) sta podala zelo skop opis, zato predstavljamo opis, ki sta ga objavila Križaj in Rupar.

Dostop za smeri v levem delu južne Planjave: Po poti v Repov kot do grape, kjer se pokaže južna stena Planjave.

Opis: Po grapi navzgor. Po levi čez skok in po žlebu. Po levem delu žleba mimo previsa navzgor v grapo in po njej proti levi. Čez plošče z leve proti desni in dalje po zajedi. Desno po polički (desno vstop za Crenobio), malo navzgor, levo do žleba in po njem do drevesa na robu grape. Po grapi navzgor in levo mimo zapore. Mimo majhnega okna desno okoli roba in desno pod zajedo. Po njej navzgor mimo drevesa na raz. Desno okoli roba, navzgor in nazaj proti levi na polico. Po njej desno do plošč. Čeznje in desno v zajedo ter po njej do poličke. Levo skozi kaminček in naprej proti levi do kotanje. Po zajedi in poči (k) navzgor in naprej po grapi v žleb. Desno po gredi do zajede. Po njej navzgor do kamina. Skozenj, še malo navzgor in desno čez ploščo. Mimo strme stopnje v skrotje. Desno čez ploščo navzgor in desno okoli skale. Levo navzgor v grapo in po njej in skozi rušje. Levo skozi rušje v drugo grapo in po njej (levo je ogromno skalno okno) do strme zapore. Čeznjo in navzgor po grapi in ruševju na rob stene – na sedlo Na Movzini