Zajeda

VI,A3
Pavle Kozjek in Zvone Drobnič, 15.-16.08.1981
1.P. Rado Fabjan, Bogdan Biščak, 26.08.1982, 1.PP Miro Fon in Peter Mežnar, 24.7.1994

Zajeda je “naj” smer v Široki peči.  Poteka v območju velike zajede v levem delu Trikotnika, na desni strani severozahodnega raza. Strašiti ni lepo, toda  svet je tu zares oduren, ves razbit in nalomljen, skala nima zdrave barve, vse visi navzdol, črne strehe, luknje, in videti je dolgo, visoko….V uvodnem delu, kjer smer cilja proti začetku velike zajede, je značilno “kombinirano” plezanje v krušljivi skali. Osrednji del je lažji in omogoča hitro napredovanje, spet pa se ustavi proti vrhu, ko smer zavije iz zajede desno na raz. In prav na koncu raza, ko si že utrujen in sonce zahaja, ti visi nad glavo najtežji raztežaj  v smeri.

Vstop je v rdeči steni desno od severno -zahodnega raza. Začneš po sistemu poči in zajed na desnem koncu izrazito rdeče rumenih  plošč : dva raztežaja navzgor v območje krušljive razjede in skozi kratek kamin, nato prečnica levo na majhno poličko pod strehami. 10 metrov levo navzgor in pod previsi  prečnica čez zajedo in gladko ploščo na udobno stojišče na dnu žlamborja(plitev žleb v pobočju). Navzgor 50 metrov, nato levo po krušljivi polici okoli roba, nekaj metrov navzdol in desno navzgor na stojišče pod previsom. Čezenj  v izrazito rdečo zajedo in po njej na vrh velike luske. Prestop v steno, 30  metrov navzgor in potem desno čez gladek prag v začetek velike zajede. Po njej do previsnih spor, 20 metrov levo navzgor in čez nekaj previsov nazaj desno v zajedo. Po zajedi do velike strehe, 25 metrov desno na raz in še nekaj metrov navzgor na stojišče.50 metrov navzgor po razu, nato 5  metrov desno in po kratki črni zajedi na slabo stojišče. Prestop levo okoli roba  in po navpičnih črnih ploščah 30 metrov navzgor. Levo navzgor mimo previsa, nato proti desni po lažjem svetu do raza na desni. Od tam v kamin in po njem do konca, nato 25 metrov navzdol v grapo in iz nje levo navzgor še dva raztežaja do roba stene, v bližini glavnega vrha Široke poči.