Jeseniška smer (Smer pastirja Jozla)

V+/IV-V
Rudi Trošt 24.9.1975.
1.ZP Zvone Andrejčič, Vanja Matijevec 8.1.1978.

Dolžina smeri: 4 raztežaji.

Čas plezanja: 2-3h.,

Smer poteka v vzhodni oziroma jugovzhodni steni med Uroševo grapo in Severovzhodnim razom Nad Šitom glave. Je popolnoma opremljena. Alpinisti poznajo to smer tudi pod imenom Smer Pastirja Jozla, ki je nastalo zaradi nesporazuma.

Precej plezana smer. V drugem raztežaju potrebujemo kakšnega večjega metulja.

Dostop: Po poti na Vratca ter po smeri Severovzhodni greben na gredino, po njej 60m levo navzdol in nato en raztežaj pod izrazito poč (pogosteje je uporabljen dostop po Uroševi grapi mimo balvana, ki ga obidemo po levi strani do gredine, kjer zavijemo na desno do izrazite poči).

Sestop: Po strmi gredini (II-III) v Uroševo grapo in po njej do vznožja stene (4 spusti po vrvi). Nato po poti na Vratca in po njej na Vršič. Lahko se spustimo tudi po Jeseniški smeri (4 spusti po vrvi). Druga možnost je, da izplezamo po Severovzhodnem grebenu na vrh (III-IV) in sestopimo po brezpotju (stezi) pod pobočji Mojstrovke proti Grebencu na markirano pot z Mojstrovke. Po njej v dolino.

Po poči (kk, IV-V) 30 m do stojišča (k). Nato 15 m levo navzgor (kk, zagozda, IV) in po previsni poči čez gladke plati (6 m prosto, V+) v zajedo in po njej do slabega stojišča pod streho (k). S stojišča desno (V) do nagnjenih plati in po njih na rob stene.