Poldačeva smer

VI-, A1/V
Stane Belak in Boro Krivic, 1.6.1970
1.P Andrej in Marko Štremfelj, 26.6.1976

Spodnji levi del SV stene je plezalsko najbolj zanimiv del ostenja Frdamanih polic. To je 300 – 400m visoka »stenica«, ki je na sredini vleknjena navznoter, tako da je na vrhnjem robu kar opazno previsna. Prva od smeri v tej stenici je bila Poldačeva smer, posvečena alpinistu Poldetu Potočniku, ki se je ponesrečil v Planji (1969). Smer vodi po najbolj opazni razčlembi – poševni zajedi v gornjem delu stenice. Je ena najlepših smeri v Frdamanih policah, z dobro skalo na najtežjih mestih, čeprav naletimo tudi na kako zoprno mesto. V smeri je kar nekaj klinov, dobro pa je vzeti s sabo še kak specialček.

Vstop je isti kot za Schinkovo smer (2) in po njej 1R ter levo mimo strehice na plat in po njej na polico in desno do vznožja luskastega previsa. Čez plat navzgor in mimo luskastega previsa v plitvo zajedo (travne ruše) in do poličke pod previsom. Od tu lažje po polički desno, dokler ne zagledaš žlebaste zajede, ki vodi levo v vznožju osrednje zajde. Po tej zajedi – žlebu do pod previsnega mesta v začetku velike zajede (luske). Po poči čez previs in nato po zajedi še 3R (težko). Iz zajede izstopiš po poči mimo previsnega nosa. S poličke nad nosom sta dve možnosti: levo gre varianta (5a), original pa vodi proti desni pod sistem nekakšnih zajed. Čez previs v zajedo in naprej pod črn kaminček. Po kaminu nekaj m navzgor in levo okoli praga na police. Od tu več možnosti do roba stene, najbolj je prečiti po veliki gredini levo na rebro in po njem na vrh.

• 5a. Varianta na SV raz: Ocena smeri: V/III, Dolžina smeri: 3R.

Prvi plezalci: Rado Fabjan in Igor Mezgec, 19.9.1981

Varianta je priporočljiva, če se hočeš izogniti lažjem vršnemu delu originalne smeri, hkrati pa še sestopiti Pod Srcem. Torej z vrha velike zajede, nad nosom, levo po lahki polici, dokler se ne konča v ploščah. Prečno levo čez ploščo do nadaljevanja police. Po polički do konca, sledi kratek sestop in naprej proti škrbini v SV razu. Od tu navzdol po smeri (1a).