Glava Planjave

V+, A2
spodnji del Pavle Kemperle in Bine Benkovič 1940, celo smer do vrha Marko Dular in Ljubo Juvan 8. in 9.7.1956.
ZP Milan Meden s soplezalcem pred letom 1968. PP Srečo Rehberger 1983 (VII-/VI).

Izhodišče: Kamniška Bistrica.

Čas plezanja: 2h (z dostopom 130m, 3h).

Ta smer je sicer v severni steni in pravzaprav ne spada sem, toda običajno alpinisti, ki jo plezajo, vstopajo s Kamniškega sedla. Priporočamo uporabo metuljev (srednje velikih in velikih), ker zagozde večinoma niso več uporabne!

Dostop: Po označeni poti s Kamniškega sedla do Bab. Na to po stečini čez melišče in levo v grapo, ki je višje zaprta z manjšim balvanom, okoli 15 min. Od tu naprej je možno po dveh variantah: a) Po Severozahodnem grebenu: Po grapi navzgor in čez balvan. Naprej po žlebu na greben in desno za velik odpočen sklad. Levo v žlambor in po njem na vrh prvega kuclja ter naprej v sedelce, še 45 min. b) Po levi vstopni varianti Severozahodnega grebena: Po grapi okoli 50 m, nato desno v levi žleb v smeri kamina. Skozenj in naravnost navzgor na sedelce, še 45 min.

Sestop: Po smeri Severozahodni greben na vrh Planjave in po označeni poti na Kamniško sedlo (okoli 2.30 h). Druga možnost je prečenje do smeri Kovač-Michler-Roller in sestop po njej v melišče in na označeno pot (glej varianto a v uvodu za Planjavo, 1 h).

S sedelca levo po gruščnati polici navzdol v žleb. Levo navzgor okoli 10 min naprej levo po polički na pomol. Od tu malo levo za robom po poči naravnost navzgor do lopice. Iz nje levo čez previs in desno v ozek kamin. Skozenj na nagnjeno ploščad. Z leve strani po poči naravnost navzgor in levo v kot. Desno čez krušljiv previs na polico in po njej desno okoli 20 m v smer Steber pod Glavo. Po njej navzgor ali pa še desno po polici v smer Severozahodni greben.