Prečenje severne stene

III/II

Izhodišče: Logarska dolina.

Čas plezanja 4 h.

Prečenje severne stene Planjave je okrog leta 1870 prvi opravil lovec Valentin Slatnar-Bos v smeri od Bab proti Svetlim platem, 1913 so Drenovi Ivan Kovač, Pavel Kunaver in Ivan Michler prečili steno od Škarij proti Babam, 1955 pa sta jo od Bab do Škarij prečila Ciril Debeljak in Stane Veninšek in jo, misleč, da je prvenstvena, poimenovala po sestri alpinistke Bebe Lipold-Imi, ki je bila zelo »dolga«, Imina prečnica. Podan je njun opis prečenja (PV 80/16 om., SG 152 om., PV 55/644 čl., PV 68/178 fot.).

Dostop s Kamniškega sedla do Bab in še 50 m naprej po robu stene, 15 min.

Sestop: levo po markirani poti čez Škarje na Klemenčo Jamo. 2 h.

Do travnate gredine in po njej levo tri raztežaje do konca. Nato težaven sestop čez skok. Dalje levo po polici do izrazitega stolpa z macesnom. Levo navzdol po krušljivem pečevju. Proti levi po neizraziti prekinjeni polici preko značilnih odlomov na grušč pod veliko votlino (stik s smerjo Gradišnik-Ogrin). Preko grušča po spodnjem delu v levo na veliko gredino. Po njej levo 200 m do izrazitega raza. Po razu 100 m navzgor ter preko grape v levo po edinem možnem prehodu. Sledi prečnica po nagnjenih ploščah proti levi navzgor mimo okna. Po ploščah levo 120 m na rob. Rahlo levo navzgor okoli roba in po naravnih prehodih na greben.