Smer Dular-Juvan z Glavo Planjave

Glava VI, A2/V, spodnji del IV+III
Marko Dular in Ljubo Juvan 8. in 9.7.1956.
1.ZP Glave z vzponom po smeri Gradišnik-Ogrin Janez Golob in Silvo Jošt 10. in 11.3.1968. 1.PP Glave Srešo Rehberger s soplezalcem (VII-).

Izhodišče: Logarska dolina.

Čas plezanja 10 h.

Dostop: od mostu 800 m pred koncem asfaltirane ceste v Logarsko dolino (tam kjer se bližnjica vrne na cesto) levo po kolovozu ob strugi in po poti skozi gozd do konca ravnine. Po slabo vidni stezi po strmem gozdnem pobočju navzgor na melišče pod steno. Čez melišče levo pod steno. 1 h.

Mnogi plezalci plezajo samo Glavo Planjave (VI, A2/V, približno 100 m). V tem primeru je najbolje vstopiti s Kamniškega sedla. Po markirani poti proti Planjavi do Bab (5 min), nato po stečini čez melišče in levo navzgor v grapo, ki je višje zaprta z manjšim balvanom. Po grapi navzgor in čez balvan. Naprej po žlebu na greben in desno za velik odpočen sklad. Lev v žlambor in na vrh prvega kuclja (imenovanega Maričkina plošča; na njem so imeli alpinisti pred vojno bivak) ter naprej v sedelce. Do sem sledimo smeri po severozahodnem grebenu Planjave. S sedelca navzdol levo v žleb in desno navzgor do pomola pod Glavo, 1 h.

Sestop: po severozahodnem grebenu na vrh Planjave (1.30 h), dalje na Škarje in Klemenčo Jamo (3 h) ali desno navzdol na Kamniško sedlo (1.30 h). Sestop na Kamniško sedlo pa znatno skrajšamo, če nadaljujemo desno po polici približno 2 raztežaja, nato se spustimo poševno levo do roba gladkih plati. S tremi spusti po vrvi (sidrišča za spust) do vznožja, desno navzgor po grapi za stolp, nato navzdol po grapi do vznožja zahodne stene (1 h, mestoma II).

Vstop 100 m levo navzdol od najvišje točke melišča. Po krušljivi steni desno navzgor do rušja. Od tod 10 m po ozki travnati polički v levo. Čez previs in po ozki travnati polički v levo. Čez previs in po odprtem žlebu v položnejši svet. Dalje po stebru, ki je pod vrhom prekinjen s sivo zaporo. Rahlo proti desni navzgor 100 m do osamljenega macesna. Lev v žleb in po njem do zapore. Sledi prečnica levo na raz stebra in po njem tri raztežaje proti desni na veliko polico v prvi tretjini stene (stik s smerjo Gradišnik-Ogrin). Po njej levo in skozi kamin na višjo gredino. Proti levi do konca pod rumenimi počmi. Po počeh 50 m do višje poličke. Z nje v loku proti desni do rušja in čez navpično travnato stopnjo. Desno v položen žleb. Po njem do dveh rdečih kaminov. Po levem do grape, po njej v zajedast svet na levi strani in v vzporedno, še večjo grapo. Po njej do večje gredine pod vršnim delom stene. Desno od votlin na gruščnato glavo in z nje po kaminih ter zajedah na vrh stolpička, ki se izoblikuje na desni. Desno po zajedi v razbit svet pod Glavo. Levo po polici okoli 50 m do pomola kjer vstopi smer v Glavo.

Opis Glave Planjave: še malo levo in po poči navzgor do lopice. Iz nje levo čez previs in desno v ozek kamin. Skozenj na nagnjeno ploščad. Z leve strani po poči naravnost navzgor in levo v kot. Desno čeč krušljiv previs, imenovan lijak, na polico in po njej desno do severozahodnega grebena.