Smeri

Jesenski encijan

VI-/V+, IV, III
Anja in Davo Karničar 27.8.1998.

Čas plezanja: 2-3h.

Smer poteka v vpadnici velikega amfiteatra, preko stene, ki tvori podstavek eni najvišjih sten v Kamniških in Savinjskih Alpah.

Za smer je značilna trdna skala in lepi naravni prehodi.

Dostop: vstop iz dna Žrela. Po melišču na desni strani navzgor do vzdolžne črne votline (“Sifon”).

Sestop: najlažja možnost je sestop po smeri Kemperle-Murovec nazaj do dna Žrela (I-II, 30 min). Druga, slikovitejša in lepša možnost je, če se ob desnem boku amfiteatra povzpnemo do njegovega vrha in po sistemu iz postavljenih polic (II) plezamo proti desni na Zgornje Ravni. Od tam po poti do Češke koče (1.30-2 h).

Z melišča po zložni polici 20 m desno, kjer se svet navzgor odpre. Preko plati in zložnih pragov 50 m navzgor na udobno stojišče. Po neizrazitem žlebu 20 m desno navzgor in dalje v isti smeri pod izrazito črno poč, ki je vidna iz dna žrela. Še malo po strmi plošči do stojišča pod počjo. Levo (5 m) v poč in po njej (8 m) do konca. Preko plati po dobro razčlenjeni steni 10 m desno navzgor na stojišče. Od klina 3 m levo pod kratek previsen prag (k), čezenj in naprej preko plati (k) do globokih poči. Po njih navzgor (4 m) in čez nagnjene, vendar zelo gladke plati v desno (4m, VI-) do dobrih razčlemb in začetka izstopne poči. Po njej (V+) na odlično stojišče. Poševno desno navzgor 60 m (II-III) do dna velike kotanje. Tukaj stik s smerjo Kemperle-Murovec.