Smeri

Spominska smer Križnar-Škerl

IV/III
Franc Ekar in Tomaž Jamnik 2.7.1967 (PV 67/608).
1.P Tomaž Bešter in Slavko Markič 24.9.1967 (os. vir).

Smer je posvečena alpinistoma Tomu Križnarju in Urošu Škerlu, ki sta se ponesrečila 2. 7. 1967 v Kočevarjevi smeri v Široki peči.

Smer vstopa z dna Žrela in poteka po desni strani ogromne zajede navzgor na greben, kjer se združi s smerjo Kemperle-Murovec. Skala je običajno mokra.

Dostop: od spodnje postaje tovorne žičnice po poti “Skozi Žrelo” proti koči na Vadinah. V kotlu, kjer pot zavije ostro proti levi (tu se poleti začne zavarovani del poti), pod Žrelom, naravnost navzgor k vstopu, ki ga označuje velik spodmol.

Sestop: sestopimo desno v kotel in po skrotju navzdol na stezo, ki pelje na Vadine (v območju smeri Kemperle-Murovec). Lahko pa tudi prečimo melišče in se vzpnemo na glavo raza, nato 20 m navzdol in v strmo severno stran. Sestopimo 50 m in gremo v levo po policah na Zgornje Ravni ter k Češki koči. Lahko pa nadaljujemo vzpon po smeri Kemperle-Murovec do velike gredine (križanje s smerjo Prečenje severne in severozahodne stene (11)) in po njej levo navzdol do pahljačastega snežišča in h koči na Vadinah.

Iz Žrela v desni kot vpadnice in na izrazit podstavek. Od tu proti votlini položno, pred njo po polici desno navzgor in strmo v plitev kamin. Pred zaporo ponovno desno in po lahkem koritastem svetu do mesta, kjer se stena zopet strmo dvigne ter v široko zajedo in desno navzgor. Dva raztežaja s težavnim prehodom (k). Dalje po lažjem svetu in po trikotnem kaminu na rob spodnje stene. Tu stik s smerjo Kemperle-Murovec.