Smeri

Spominska smer Saše Kamenjeva

VI-/V, IV
Edo Pišler in Tone Škarja 5.6.1960.
1.ZP Stane Belak in Marko Štremfelj 11.-12.3.1978. 1.SP Davo Karničar 6.6.1987.

Smer je posvečena alpinistu Aleksandru Kamenjevu – Sašu, ki ga je 14. 2. 1960 zasul snežni plaz pod Kokrskim sedlom. Smer poteka po velikem ozebniku med Štruco in Dolgim hrbtom (Trikotom).

Najboljši čas za vzpon je konec maja ali v začetku junija. Skala je krušljiva.

Priporočljiva oprema: 8-10 klinov, 1 streme in zimsko kladivo.

Dostop: od koče na Vadinah po z borovci poraščeni grapi navzgor in desno čez skrotje do globoke grape, ki pada proti Žrelu. Ob njej navzgor do pahljačastega snežišča pod steno (45 min).

Sestop: po stezi prek Dolgega hrbta v Mlinarsko sedlo in k Češki koči (2 h), ali navzdol na Pode in k Cojzovi koči (1.30 h).

Vstop na najvišji točki snežišča. Po snežišču navzgor 120 m (50°, led, razpoke) do velikega skoka, ki zapira ozebnik. Po poči na levi strani 4 m navzgor (IV+), tri metre desno prestop na višjo polico (IV) pod previsno ploščo. V poč desno od previsa in levo preko njega (VI-, 2 k, 4 m). Rahlo levo navzgor v smeri razčlemb do krušljive, rdeče in plitve zajede. Po njej 7 m (V+), nato levo 4 m preko previsa (V-, k), pod streho. Prečnica pod streho in previsno ploščo v levo in preko majavih blokov (VI-) v kratek kamin ter po nekaj metrih na skalnat pomol (stojišče). Prestop desno in 20 m desno navzgor za skalnim robom, ter po zajedi do votline. Prečenje desno okoli roba 5 m (IV) in 10 m navzgor na stojišče kakih 20 m nad dnom žleba. 20 m rahlo levo navzgor v smeri plitve zajede, preko previsnega praga (IV) ter 10 m po prodišču nad gruščnato ramo (k, možic). Levo nad ploščami 12 m v kot pod previsi in 3 m navpično navzgor (V-, k) na poličko. 12 m desno po prekinjeni polički (V-, k), prečnica pod streho in prestop naravnost navzgor (V-, k) na stojišče. Nekoliko navzgor po razčlenjenem svetu, 2 m desno in 20 m navzgor po navpičnem belem razu iz trdne skale (IV+) na gruščnato stojišče (k). Štiri metre levo in po snežišču in kratkem žlebu rahlo desno navzgor do police. Po njej 20 m desno v žleb (sneg, 20-30 m nad robom velikega previsa v zajedi). Po 55° nagnjenem snegu 110 m, nato 20 m levo po gruščnati polici v lažji svet (10 m višje prereže žleb široka razpoka, 30 m nad njo pa ga zapira 50 m visoka stena). Po lahkem svetu do gruščnate grape, ki drži pod gladko zaporo v žlebu. Preko pragov (IV) na položen in gruščnat svet. Po njem 50 m na rob stene v majhno sedelce (možic).