Smeri

Steber jutranje zarje

VI/V+, IV
Iztok Tomazin in Vili Vogelnik 6. in 7.8.1977 (PV 78).
1.P in 1.PP Tomo Česen in Klemen Kobal 16.9.1979 (VI). 1.SP Davo Karničar 22.7.1988.

Priporočljiva oprema 10 navadnih klinov in nekaj profilcev.

Dostop: od koče na Vadinah po z borovci poraščeni grapi navzgor in desno čez skrotje do globoke grape, ki pada proti Žrelu. Ob njej navzgor do pahljačastega snežišča pod steno (45 min). Nato po gredini desno od pahljačastega snežišča navzgor (markacije). Ko se stena nad njo dvigne, levo po položnih ploščah v votlinico na desni strani značilnega kamina (50 min).

Vstop v črni votlini, raztežaj levo od vstopa smeri Šimenc-Škarja. Iz votline navzgor v položno zajedo in po njej dva raztežaja na ploščato polico. Z njenega levega dela v strmo zajedo do klina z zanko. Od tam desno po nakazani gredi čez dva previsa (k) na večjo polico pod črno strehico. 2 metra navzgor na višjo polico in navpično ob strehici 30 m po gladkih plateh in zajedi (k), nato prestop levo na travnato stojišče. Z njega desno na sam raz stebra in naprej levo 15 m po ozki polici. Navzgor čez gladke plošče mimo velikega previsa, dobro vidnega iz doline (k), v poševen kot z majhnimi oprimki, ki drži na raz stebra. Po položnem razu 25 m do gruščnate police (možic). S police 6 m desno čez gladke plati in navzgor v neizrazito zajedo (zagozda). Ko se ta konča, sledi prestop desno v položen kamin in po njem dva raztežaja na vrh stebra, nato po grebenčku na gredino. Dalje čez lahko vršno steno na vrh Dolgega hrbta.